torsdag 25. november 2010

Pappsnitt

Vi skulle prøve ut nye papplater som hadde ankommet skolen. Vi var de første som skulle prøve. Vi hadde først tegna ansikter og skulle velge ut en av disse. Så skulle vi ta blåpapir på papplata og oppå der igjen tegningen. Så tegna vi på tegningen og blåpapiret gjorde at strekene gikk igjennom. Deretter skulle vi skjære ut strekene og planen var at vi skulle male over og at det ikke skulle komme der vi hadde skjært men det kom det derfor måtte vi finne en annen metode. Det var å legge maling ned i strekene. Så skulle vi legge pappsnittet ned på det arket vi skulle trykke det på pressa og trykket var trykt på arket. Denne rammes kalles paspatur.


Detter er arket jeg brukte i starten da jeg tegnet det på plata og det er pappsnittet som jeg holder på å skjærer i.

Her holder jeg på å male over fjeset.

Her er jeg ferdig meg å male og har akkurat hatt det under pressen.

Dette er resultatet med passpaturen på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar